Inom kort: JULKALENDER 2016

 
I december 2013 gjorde jag en egen julkalender på temat "CHRISTMAS UNCLASSICS - en julkalender över några riktigt oönskade och (kanske just därför) bortglömda julsånger". Varje dag publicerades en länk till en apart julsång tillsammans med en kåserande text med ömsom faktaupplysning kring sången och ömsom egna funderingar/analyser. 
Det var innan jag hade skaffat mig en kajplats i bloggosfären, så jag la ut mina alster i Facebook-flödet, till någras förtjusning och andras likgiltighet. Det renderade ingen kritikstorm eller näthat i alla fall, så tilltaget tycktes inte ha lämnat några söndertrampade tår efter sig.
 
Nu är det dags igen. Jag ämnar publicera ett blogginlägg om dagen mellan 1 - 24 december som en liten julkalender. Precis som förra gången kommer det att gå i trivialitetens tecken. Envar som söker en julkalender med fördjupande ambitioner, bör leta på annat håll. Jag blandar visserligen högt och lågt på bloggen, men min julkalender kommer enbart att kännetecknas av nörd-trivia. Det blir dock inte en musikalisk inriktning denna gång, utan ett betydligt smalare intresseområde: ANIMERAD FILM.
 
Stay tuned for more.

Kommentera här: